Vse več podjetij se pridružuje bojkotu oglaševanja na Facebooku v podporo kampanji #StopHateforProfit

16.07.2020

V luči kritik zaradi neučinkovitega odzivanja Facebooka na sovražne objave koalicija organizacij civilne družbe 'Stop Hate for Profit' poziva podjetja k bojkotu enega največjih družbenih omrežij z začasno prekinitvijo svojega oglaševanja na njem in s tem h kolektivni zahtevi, naj bolj dosledno ukrepa proti škodljivi vsebini na njegovi platformi. Med vidnejšimi podjetji, ki so v podporo ideji začasno že prekinila oglaševanje na Facebooku, so Volkswagen, Adidas, Reebok, Levi Strauss & Co., Coca Cola, Starbucks, Intercontinental Hotels Group, Ford, Honda, Unilever ter Microsoft, tretji največji oglaševalec na Facebooku, in še mnoga druga.

 

Pobudo je spodbudilo ogorčenje civilne družbe nad neukrepanjem Facebooka pri objavah, ki spodbujajo nasilje nad protestniki za rasno pravičnost v Ameriki, na čelu z objavo ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ki je protestnikom zagrozil z izjavo: »Ko se začne ropanje, se začne streljanje.« Poleg tega koalicija Facebooku očita neupravičeno in sporno imenovanje nekaterih medijskih akterjev, ki so v preteklosti sodelovali z znanimi belimi nacionalisti, za zaupanja vreden vir novic in podelitev statusa za preverjanje dejstev. S tem naj bi se Facebook po besedah pobude 'Stop Hate for Profit' odločil, da ne bo zaščitil in podprl svojih temnopoltih uporabnikov in se zoperstavil sovraštvu. Skupina, ki organizira pobudo, je posledično pozvala podjetja, naj začasno prekinejo oglaševanje na Facebooku za mesec julij. Facebook namreč več kot 98 % svojega prihodka zasluži z oglasi – ti so mu samo v letu 2019 prinesli kar 70 milijard dolarjev. Več kot 500 podjetij je izrazilo pripravljenost za sodelovanje pri bojkotu in na nek način prekinilo ali zmanjšalo svoje stroške oglaševanja na Facebooku, saj menijo, da na družbenih omrežjih ni prostora za nasilje, rasizem, diskriminacijo in sovražne lažne novice.

Čeprav zmanjšanje prihodka zaradi bojkota po ocenah strokovnjakov Facebooku ne predstavlja občutnega finančnega upada, je dovolj močno že samo sporočilo, ki ga podjetja s tem pošiljajo. Po drugi strani pa je to lahko le začetek iskanja novih možnosti oglaševanja podjetij, ki lahko postopoma ugotovijo, da oglaševanje na Facebooku zanje ni tako pomembno in ga lahko preusmerijo drugam. To pa bi sčasoma lahko podjetju prineslo občutno izgubo.

 

Vir: https://www.nbcnews.com/business/consumer/which-companies-have-pulled-their-ads-facebook-so-far-n1232727https://www.socialmediatoday.com/news/more-brands-join-facebook-ad-boycott-as-stophateforprofit-campaign-looks/580750/