YouTube in Facebook z ekstremnimi vsebinami pritegneta gledalce in ustvarjata dobiček

21.03.2018

Ekstremne vsebine se tehnološkim podjetjem preveč splačajo, da bi jih odstranili ali vsaj zmanjšali njihov doseg. YouTubov algoritem s priporočanjem določenih vrst videoposnetkov uporabnike vodi do vse bolj ekstremnih vsebin, ki vsebujejo teorije zarote, neokusno politično propagando ipd. Takšne vsebine pritegnejo več ljudi, s čimer si platformi, kot sta YouTube in Facebook, zagotovita več ogledov in posledično več prihodka.

YouTube in Facebook imata zaradi ekstremnih vsebin velike težave. Po eni strani sta v težavah zaradi načina, na katerega ju izkoriščajo številni akterji, ki vsebine širijo, po drugi strani pa stremita k temu, da bi pritegnila več uporabnikov in gledalcev.

YouTube je razvil algoritem, ki glede na naše prejšnje iskanje v sklopu »Priporočeni videoposnetki« ponuja posnetke, ki bi nas najbolj zanimali. Ta algoritem je zasnovan na način, da nam hitro začne ponujati videoposnetke ekstremne narave. Da bi zajel široko paleto obiskovalcev platforme, ta algoritem ni vezan nujno le na politične teorije zarote in propagando, ampak tudi na apolitične teme.

Vse to pripelje do vprašanja, v kolikšni meri se družabna omrežja sploh želijo boriti proti neprimernim vsebinam in radikalizaciji, saj s spodbujanjem videoposnetkov teorij zarot (kot na primer zanikanje holokavsta) pritegne več ljudi in s tem več zasluži. Pri YouTubu so napovedali, da se bodo proti širjenju napačnih informacij in teorij zarot borili na način, da bodo takoj po videoposnetku s takšno vsebino ponudili videoposnetek, ki prikazuje resnična dejstva. Veliko vprašanje je, če lahko to v kakršnemkoli smislu pripomore k omejitvi dosega ekstremnih vsebin.

Vir: The Guardian, 18. 3. 2018